Tuesday, January 4, 2011

Arghhh..aku benci bos aku!!!!

Ok, fine..aku start post aku ngan tajuk yg tak best untuk tahun ni...huuuuuuuuuuuu....Meh aku story cket psl bos aku ni..bos aku ni die br je blk dr China..berkhidmat di sane utk 3 thn..org2 kt ofis aku ckp bos aku nih sblom pegi china pon da eksen..bajet cam manager..keje xseberapa pon..tu la ape yg di sampai kan oleh org2 kat tmpt keje aku..da sblom gi china pon camtuh, blk dr china ape tah lg...mmg la bertambah2 eksen die..macam haram..suh kitorang buat tu..buat ni..pastu suke nk tanye aku da siap keje yg die suh wat tuh..padahal awl2 lg aku da email kt die keje yg die suh..aku mmg hangin la camni..ape ingat kite nih suke tangguh keje ke...yg aku bengang kadang2 die tak bace pon email2 yg aku bagi..keje2 yg nk mintak approval die, die bukannye review pon...main approve je...aku xtau la ape keje sebenar die..tiap2 hari jln ke hulur ke hilir mcm org masuk lumbe jln kaki kt olimpik...bergegar ofis tu die jln...bile menaip, macam nk suh 1 ofis dgr..agaknye dah longgar kot huruf kt keyboard die tu...bile time stress, mmg rase nk hempuk je ngan keyboard kt kpala botak die tuh...klu time meeting, pergh..die la paling bagus kat dalam dunia ni...ade satu ayat die..'your competence level is not there yet'...klu aku mmg laa..tp ofismate aku yg da keje bertahun2 xkan competence level xgerak2 kot...kata die lagi..'your experience is just 1% from mine'..so, nk capai taraf die tu kene kejar lg 99% arr..hakelah..blah la ko...keje nk visit supplier je...bleh makan mahal2..besarkan perut die yg dah besar tuh...aritu aku tgk sendiri die tgh chatting kt ym..bleh blah la konon bz ko tuh..hidop penoh kepura-puraan..pastu bleh plak ckp aku cam relax.ckp plk kt member aku..klu nk ckp, ckp arr dpn2...padahal aku kt ofis nk bkk fbke ape ke, pon xsempat..dok siap kan keje yg die nak...korang nk tau, setiap ari mulut aku ni dok menyebut bende2 haram je skang...takat sial, bangang, bodo, cibai, celaka tuh da jd word biase..tp xde la aku sebut dpn die..dpn komputer la....kang jatuh plak reputasi aku kang..kadang2 terpikir gak aku..berdosa ke klu menyumpah seranah org bkn islam nih???huhuhu..tp aku xtahan dah...aritu aku smp nangis2 kt bilik sorang2...aku skt ati beb...bile org ckp kite relax2 je..padahal xde pon aku relax...mcm xpenah appreciate ape yg aku buat...sedih tau...tulis ni pon aku da rase sebak...klu camni, baik aku blah je......bkn ade kesan pon aku ade kt ctu ke tak...kannn?????

3 comments:

EdaManAli said...

kalau U blah, mmg xde kesan kt boss tu. tp kesan kat U sndiri laa, poket U kosong...ahakksss...camno tu? tgggu smpai dpt lompat keje lain ye...harap U b'sabar dgn boss BB U tu...(botak & buncit)

NajLa ShuHuD said...

Cara Ida describe bos Ida tu mmg sebijik ng bos La dulu.. Mmg sakit hati.. Tu yg akhirnya La & member sorg lg resign at the same day.. Terkesima dia.. Padan muka.. Tp kalau staff2 lain ok ngan Ida, La rs Ida mesti blh bertahan punye.. Mcm La, staff mmg 4 org je.. Pahtu xtau nak luah kt sape.. Tu yg La blah tu.. huhu~

administrator said...

Sapa2 yang bosan ngan bos, bolehle baca pantun di bawah, hahaha:

Pagi-pagi, sudah mencemuh,
Si pemandu terus terdiam mengeluh,
Bos ini jenis yang kecoh,
Dapat “Tan Sri”, satu dunia dia heboh.

“Ada pelanggan hendak jumpa”,
Itulah kata si setiausaha,
Bos enggan, mengantuk katanya,
Biarkan pelanggan berjumpa air liur basinya.

Bos memanggil mesyuarat mengejut,
Ada pekerja berjalan bak siput,
Bos pun menengking sampailah semput,
Para pekerja terkentut-kentut.

Dipetik dari buku ‘Alamak, Bosku Seperti Hitler!’